Olej silnikowy – problemy

Częstym problemem, na który skarżą się użytkownicy, jest branie oleju przez silnik samochodu. Takie zjawisko może się brać z przesadnego wyeksploatowania silnika, ale także i ze złego stanu uszczelniaczy silnika.

W wielu przypadkach silnik jest tak brudny z zewnątrz, że zlokalizowanie wycieku stanowi nie lada problem. Warto więc umyć silnik, aby łatwo znaleźć źródło wycieku..

Gdzie najczęściej występują wycieki oleju? Można je znaleźć w okolicach wałka rozrządu, uszczelniacza wałka sprzęgłowego czy uszczelniaczy wału korbowego. Wspomniane uszczelki i elementy są zazwyczaj trudno dostępne i żeby się do nich dostać, trzeba zdemontować np. rozrząd. Jest tam mało miejsca, jednak jeśli jesteśmy obyci z mechaniką, nie powinno to stanowić dla nas problemu.

Gorzej jednak jest, jeśli w naszym samochodzie dochodzi do wycieku oleju ze skrzyni biegów. Powinniśmy jednak rozróżnić wyciek oleju ze skrzyni, od wycieku z silnika. Stosunkowo łatwo je rozróżnić, ponieważ olej ze skrzyni biegów ma dużo jaśniejszy kolor niż olej pochodzący z silnika, a także inny zapach. Naprawa wycieku ze skrzyni biegów wymusza na mechaniku demontaż skrzyni, z kolei usterka uszczelnienia wału korbowego wiąże się z rozmontowaniem sprzęgła wraz z kołem zamachowym.

Niekiedy dochodzi także do uszkodzenia uszczelki pokrywy zaworów czy miski olejowej. Tym razem, naprawa tego typu nie powinna nam sprawić ani problemów technicznych, ani dużych obciążeń finansowych. W przeciwieństwie do np. wycieków oleju pod głowicą silnika.

Zazwyczaj naprawy poszczególnych uszczelek silnika nie należą do najtrudniejszych czynności serwisowych, jednak zajmują wiele czasu. Pamiętajmy, aby przy wymianie decydować się na kupno markowych uszczelek znanych i renomowanych firm, tylko takie bowiem produkty są nam w stanie zagwarantować wysoką jakość przez długi czas. Poza tym, na dłuższą metę jest to oszczędność, ponieważ nie musimy płacić dwa razy za części i robociznę.

Dobrym nawykiem przy wymianie poszczególnych uszczelek jest naprawa i serwisowanie pozostałych elementów, które z nimi pracują. Np. przy wymianie uszczelki pod głowicą sprawdzić i w razie potrzeby naprawić głowicę, dotrzeć zawory etc. Tak samo jest w przypadku wymiany uszczelki miski olejowej.

Napisz komentarz, lub dodaj trackback ze swojej strony.

Dodaj komentarz

Powered by WordPress