Jak wymienić filtr paliwa w dieslu?

Jak w każdym silniku, w przypadku jednostek wysokoprężnych regularna wymiana filtra paliwa jest niezwykle istotna. Dzisiaj powiemy jak wymienić filtr paliwa na przykładzie aut z koncernu VW.

Standardowym okresem wymiany filtra jest 60 tys. km, jednakże w polskich warunkach warto robić to o wiele częściej – np. co 20 tys. km. Oczywiście istotna jest jakość filtra, z tego też powodu radzimy stosować filtry renomowanych producentów. Przed opisaniem schematu wymiany warto powiedzieć jak odwodnić filtr.

Czynność tę rozpoczynamy od wyjęcia spinki mocującej i zaworu regulacyjnego. Następnie musimy odkręcić śrubę, którą znajdziemy w dolnej części filtra paliwa i podkładamy po niego naczynie. Żeby przyspieszyć ten proces możemy podłączyć przewód gumowy do króćca śruby odwadniającej. Po odlaniu ok. 100 ml paliwa powinniśmy zamontować zawór regulacyjny i nowy pierścień, a potem zamontować spinkę.

Teraz weźmiemy się za odpowietrzanie układu paliwowego. W tym celu przykręcamy śrubę odwadniającą u dołu części i zapalamy samochód. Ustawiamy pracę na biegu jałowym i kilka razy wciskamy pedał gazu. Gdy to zrobimy, możemy sprawdzić szczelność całego układu – zwróćmy uwagę na punkty podłączenia przewodów do filtra.

Jeżeli wykonamy powyższe czynności, możemy zabrać się teraz za wymianę filtra paliwa. Pierwszym krokiem jest wyjęcie spinki mocującej i zaworu regulacyjnego. Po demontażu opasek zaciskowych odłączamy przewody paliwowe od króćców. Potem zabieramy się za odkręcanie śruby mocującej i wyjęcie filtra paliwa. Następnie wymieniamy pierścienie uszczelniające, a nowy filtr napełniamy olejem napędowym.

Tak przygotowaną część instalujemy na wsporniku i dokręcamy śrubę mocującą, a potem należy zamontować zawór regulacyjny i spinkę. Przewody paliwowe trzeba nasunąć i zacisnąć specjalnymi opaskami. Włączamy silnik i pozwalamy mu pracować na biegu jałowym i tak jak poprzednio naciskamy pedał gazu i odpowietrzamy układ. Sprawdzamy również szczelność systemu.

Po skończonej wymianie zostanie nam filtr i zlane paliwo. Co z nimi zrobić? Należy oddać je do punktu utylizacji, bowiem nie powinniśmy ich wrzucać do zwykłych śmieci.

Napisz komentarz, lub dodaj trackback ze swojej strony.

Dodaj komentarz

Powered by WordPress